Loading...

[PH HANYA TUKAR NAMA] Pembangunan Lembah Wawasan Malaysia 2.0 (MVV 2.0)

Loading...
[PH HANYA TUKAR NAMA] Pembangunan Lembah Wawasan Malaysia 2.0 (MVV 2.0) - kawan-kawan Hallo news malaysia on record, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk [PH HANYA TUKAR NAMA] Pembangunan Lembah Wawasan Malaysia 2.0 (MVV 2.0), Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : [PH HANYA TUKAR NAMA] Pembangunan Lembah Wawasan Malaysia 2.0 (MVV 2.0)
link : [PH HANYA TUKAR NAMA] Pembangunan Lembah Wawasan Malaysia 2.0 (MVV 2.0)

Baca juga


[PH HANYA TUKAR NAMA] Pembangunan Lembah Wawasan Malaysia 2.0 (MVV 2.0)

Pembangunan Lembah Wawasan Malaysia 2.0 (MVV 2.0) di bahagian barat Negeri Sembilan dijangka menarik pelaburan bernilai RM294 bilion dalam tempoh 30 tahun.

Menteri Besar Negeri Sembilan, Aminuddin Harun, berkata projek pembangunan metropolis bertaraf dunia yang kompetitif, inklusif dan bersih itu bakal mewujudkan lebih 600,000 peluang pekerjaan menjelang 2045.

Katanya, pembangunan di kawasan Seremban dan Port Dickson seluas 153,411 hektar itu, turut memberi tumpuan kepada pembangunan pemangkin; faedah ekonomi dan sosial serta aspirasi kelestarian alam sekitar.

“Sasaran pelaburan antarabangsa dan tempatan bagi Negeri Sembilan juga ditetapkan sekurang-kurangnya RM1 bilion setahun.

Bagaimanapun, bagi tahun ini jumlah pelaburan di negeri ini sudah mencecah RM2 bilion,”

Aminuddin berkata, pelaburan itu dijangka dapat meningkatkan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) negeri sebanyak 4% setahun.
https://www.bharian.com.my/bisnes/lain-lain/2018/12/508686/mvv-20-bakal-tarik-pelaburan-rm294-bilion

Projek ini diwujudkan oleh kerajaan BN bersama Tok Mat masa saya PM dan merupakan antara salah satu projek impak ekonomi besar di bawah Pelan Transformasi Negara kita.

Pertama kali saya umumkan projek ini ialah pada tahun 2016 semasa menyampaikan Bajet 2017.

Pada masa saya, projek ini diberi nama Malaysian Vision Valley ataupun MVV.

Projek ini diteruskan oleh kerajaan PH tetapi telah dijenamakan semula dengan amat kreatifnya menjadi MVV 2.0.

#doneclaim


Oleh : Najib Razak

Penulis adalah Perdana Menteri Malaysia Ke-6


Thus Article [PH HANYA TUKAR NAMA] Pembangunan Lembah Wawasan Malaysia 2.0 (MVV 2.0)

Itulah artikel [PH HANYA TUKAR NAMA] Pembangunan Lembah Wawasan Malaysia 2.0 (MVV 2.0) Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel [PH HANYA TUKAR NAMA] Pembangunan Lembah Wawasan Malaysia 2.0 (MVV 2.0) dengan alamat pautan https://malaysiaonrecord.blogspot.com/2019/01/ph-hanya-tukar-nama-pembangunan-lembah.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "[PH HANYA TUKAR NAMA] Pembangunan Lembah Wawasan Malaysia 2.0 (MVV 2.0)"

Catat Ulasan

Loading...