Loading...

(TERLALU AMPU DAP) P/raya Tempatan:Khalid SAMAD TIDAK rujuk kerajaan Selangor

Loading...
(TERLALU AMPU DAP) P/raya Tempatan:Khalid SAMAD TIDAK rujuk kerajaan Selangor - kawan-kawan Hallo news malaysia on record, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk (TERLALU AMPU DAP) P/raya Tempatan:Khalid SAMAD TIDAK rujuk kerajaan Selangor, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : (TERLALU AMPU DAP) P/raya Tempatan:Khalid SAMAD TIDAK rujuk kerajaan Selangor
link : (TERLALU AMPU DAP) P/raya Tempatan:Khalid SAMAD TIDAK rujuk kerajaan Selangor

Baca juga


(TERLALU AMPU DAP) P/raya Tempatan:Khalid SAMAD TIDAK rujuk kerajaan Selangor

Khalid dilaporkan berkata Pilihanraya PBT boleh diuji di Shah Alam biarpun terdapat kegusaran terhadap keseimbangan kaum.

KUALA LUMPUR: Menteri Wilayah Persekutuan, Khalid Samad dinasihatkan agar merujuk kepada kerajaan Selangor terlebih dahulu sebelum mengeluarkan kenyataan berkaitan Pilihanraya Kerajaan Tempatan.

Borhan Aman Shah yang juga Setiausaha Politk Menteri Besar Selangor berkata Khalid perlu merujuk kerajaan negeri mengenai pilihanraya pihak berkuasa tempatan (PBT) kerana Shah Alam merupakan pusat pentadbiran Selangor.

"Kedudukan YB Khalid Samad selaku Ahli Parlimen kawasan tersebut diakui, justeru adalah bersesuaian seperti yang saya nyatakan di atas agar beliau merujuk Kerajaan Negeri terlebih dahulu kerana ia melibatkan banyak pihak termasuklah pihak penjawat awam. 

"Manakala itu YAB Dato’ Menteri Besar Selangor mengambil maklum akan saranan YAB Perdana Menteri untuk tidak melaksanakan pilihanraya kerajaan tempatan dan juga menyambut baik usaha YB Menteri Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan yang mahu mengadakan suatu kajian komprehensif berkaitan pelaksanaan Pilihanraya Kerajaan Tempatan," katanya dalam satu kenyataan pada Rabu.

Pada Selasa, Khalid dilaporkan berkata Pilihanraya PBT boleh diuji di Shah Alam biarpun terdapat kegusaran terhadap keseimbangan kaum.

BACA: Selangor tidak akan adakan pilihan raya PBT dalam waktu terdekat

BACA: Tiada pilihan raya PBT dalam masa 3 tahun - Zuraida

#CelahGelegar 

Ahli Parlimen Shah Alam itu berkata proses memilih ahli majlis tempatan termasuk datuk bandarnya tidak wajar dibuat sewenang-wenangnya.

Pada Isnin, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menolak pilihan raya majlis tempatan dengan alasan ia boleh mencetuskan isu kaum dan menjejaskan keseimbangan bandar dan luar bandar.


Thus Article (TERLALU AMPU DAP) P/raya Tempatan:Khalid SAMAD TIDAK rujuk kerajaan Selangor

Itulah artikel (TERLALU AMPU DAP) P/raya Tempatan:Khalid SAMAD TIDAK rujuk kerajaan Selangor Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel (TERLALU AMPU DAP) P/raya Tempatan:Khalid SAMAD TIDAK rujuk kerajaan Selangor dengan alamat pautan https://malaysiaonrecord.blogspot.com/2018/12/terlalu-ampu-dap-praya-tempatankhalid.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "(TERLALU AMPU DAP) P/raya Tempatan:Khalid SAMAD TIDAK rujuk kerajaan Selangor"

Catat Ulasan

Loading...