Loading...

(BAHAGI2 GHANIMAH) Dana khas RM4 bilion untuk masyarakat India

Loading...
(BAHAGI2 GHANIMAH) Dana khas RM4 bilion untuk masyarakat India - kawan-kawan Hallo news malaysia on record, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk (BAHAGI2 GHANIMAH) Dana khas RM4 bilion untuk masyarakat India, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : (BAHAGI2 GHANIMAH) Dana khas RM4 bilion untuk masyarakat India
link : (BAHAGI2 GHANIMAH) Dana khas RM4 bilion untuk masyarakat India

Baca juga


(BAHAGI2 GHANIMAH) Dana khas RM4 bilion untuk masyarakat India


KUALA LUMPUR: Dana khas bagi pembangunan sosial dan ekonomi masyarakat India akan diwujudkan dengan peruntukan awal sebanyak RM4 bilion bagi tempoh 10 tahun, persidangan Dewan Negara diberitahu hari ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator P. Waytha Moorthy berkata dana tersebut bertujuan untuk membantu membangunkan kaum itu khususnya daripada kumpulan isi rumah berpendapatan rendah (B40) dengan cara yang saksama.

"Kerajaan sememangnya berhasrat untuk terus menambah ekuiti masyarakat India di dalam ekonomi negara. Modal awal akan dikumpul daripada sumbangan kerajaan serta syarikat milik kerajaan (GLC) dan syarikat swasta," katanya.
Beliau menjawab soalan Senator Datuk M. Sambanthan yang ingin tahu adakah kerajaan sekarang akan menambah jumlah unit saham menerusi Pelan Tindakan Masyarakat India (MIB) yang diperkenalkan di bawah kerajaan terdahulu.

Waytha Moorthy berkata kerajaan sedang mengkaji semula segala program yang telah dijalankan di bawah MIB serta cuba memperbaiki usaha untuk mempertingkatkan lagi taraf hidup masyarakat India di negara ini.

-- BERNAMA


Thus Article (BAHAGI2 GHANIMAH) Dana khas RM4 bilion untuk masyarakat India

Itulah artikel (BAHAGI2 GHANIMAH) Dana khas RM4 bilion untuk masyarakat India Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel (BAHAGI2 GHANIMAH) Dana khas RM4 bilion untuk masyarakat India dengan alamat pautan https://malaysiaonrecord.blogspot.com/2018/08/bahagi2-ghanimah-dana-khas-rm4-bilion.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "(BAHAGI2 GHANIMAH) Dana khas RM4 bilion untuk masyarakat India"

Catat Ulasan

Loading...