Loading...

Hidup Saya Susah Tapi Taklah Sampai Mengemis – To’Ki

Loading...
Hidup Saya Susah Tapi Taklah Sampai Mengemis – To’Ki - kawan-kawan Hallo news malaysia on record, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Hidup Saya Susah Tapi Taklah Sampai Mengemis – To’Ki, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Hidup Saya Susah Tapi Taklah Sampai Mengemis – To’Ki
link : Hidup Saya Susah Tapi Taklah Sampai Mengemis – To’Ki

Baca juga


Hidup Saya Susah Tapi Taklah Sampai Mengemis – To’Ki

Biarpun menjalani kehidupan susah namun penyanyi era 90-an, To’Ki, menegaskan dia bukanlah terdesak sehingga memaksanya untuk mengemis atau menjadi peminta sedekah.

Memetik laporan Kosmo! To’Ki berkata, dia berada dalam keadaan baik. Pun begitu, dek kesempitan hidup, saya terpaksa meminta tolong dan meminjam wang daripada rakan-rakan terdekat.

“Gambar yang tular dalam laman sosial tersebut baru sahaja diambil sekitar beberapa minggu lalu. Namun, disebabkan timbul pula tindakan daripada beberapa peminat yang memuat naik gambar lama saya dalam ruangan komen, membuatkan perkara ini telah menjadi besar.

“Kehidupan saya baik-baik sahaja. Memang betul saya hidup susah tetapi tidaklah sampai mengemis atau menjadi peminta sedekah. Saya tidak malu untuk mengaku tidak mempunyai wang bagi membeli beras dan makanan. Dek kesempitan hidup, saya terpaksa meminta tolong dan meminjam wang daripada rakan-rakan terdekat. Barangkali dari situ, orang beranggapan saya mengemis, hakikatnya tidak,” katanya

To’Ki atau nama sebenar Mohd Zaki Mansur berkata demikian tatkala mengulas mengenai gambarnya yang dikatakan hidup dalam keadaan daif dan terpaksa mengemis yang tular dalam laman sosial baru-baru ini

Kata To’Ki, selama hidup dalam keadaan susah sebelum ini, dia masih ada menerima tawaran menghasilkan lagu daripada beberapa rakan artis antaranya Datuk M. Nasir.
Namun, ia bukanlah pekerjaan tetap.

“Kehidupan saya menjadi lebih rumit selepas studio milik saya di Batu Caves, Selangor dipecah masuk pada empat tahun lalu. Semua barang berharga seperti alat muzik telah dicuri, sedangkan itulah punca mata pencarian saya iaitu menulis lagu.

“Selepas segalanya dicuri, saya kehilangan arah untuk mencari pendapatan kerana selama ini memang bergantung kepada kerja menghasilkan lagu. Kesemua alat muzik seperti gitar yang dicuri itu mempunyai nilai sentimental tersendiri buat saya. Lebih menyedihkan, trofi kemenangan Komposer Terbaik Asia yang saya menangi menerusi lagu Zikir Kasih pada tahun 1999 juga turut dicuri.

Dalam pada itu To’Ki juga menegaskan dia bukan penagih dadah sperti yang didakwa sesetengah pihak. Katanya, dia kecewa apabila ada pihak melabelkan dirinya sebegitu hanya kerana sekeping gambar yang menjadi tular di laman sosial.

“Itu semua tidak betul. Kalau dahulu, memang betul saya ada ambil dadah, tapi itu cerita lama. Sudah 18 tahun saya meninggalkan najis dadah dan sekarang bergantung kepada sejenis ubat iaitu Suboxone Film 2/0.5 untuk menghilangkan ketagihan setiap hari.

“Saya sangat kecewa apabila orang di luar sana melabelkan saya sebagai penagih dadah hanya kerana sekeping gambar yang menjadi viral dalam laman sosial,” katanya yang bakal muncul dengan dua buah lagu berjudul Baiyati dan Perunding Jiwa.

The post Hidup Saya Susah Tapi Taklah Sampai Mengemis – To’Ki appeared first on Berita Viral.



✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2saWt5p

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Thus Article Hidup Saya Susah Tapi Taklah Sampai Mengemis – To’Ki

Itulah artikel Hidup Saya Susah Tapi Taklah Sampai Mengemis – To’Ki Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Hidup Saya Susah Tapi Taklah Sampai Mengemis – To’Ki dengan alamat pautan https://malaysiaonrecord.blogspot.com/2017/05/hidup-saya-susah-tapi-taklah-sampai.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Hidup Saya Susah Tapi Taklah Sampai Mengemis – To’Ki"

Catat Ulasan

Loading...