Loading...

Curi Tumpuan Dunia, BTS Dipilih Sebagai ‘Raja’ di Media Sosial

Loading...
Curi Tumpuan Dunia, BTS Dipilih Sebagai ‘Raja’ di Media Sosial - kawan-kawan Hallo news malaysia on record, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Curi Tumpuan Dunia, BTS Dipilih Sebagai ‘Raja’ di Media Sosial, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel Berita, Artikel ekonomi, Artikel kesihatan, Artikel maklumat umum, Artikel politik, Artikel sukan, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Curi Tumpuan Dunia, BTS Dipilih Sebagai ‘Raja’ di Media Sosial
link : Curi Tumpuan Dunia, BTS Dipilih Sebagai ‘Raja’ di Media Sosial

Baca juga


Curi Tumpuan Dunia, BTS Dipilih Sebagai ‘Raja’ di Media Sosial

Kumpulan sensasi BTS (Bangtan Boys) terus melebarkan sayap ke persada muzik antarabangsa dunia muzik. Fenomena kumpulan yang dianggotai enam anak muda ini terus meledak dan terbaharu mereka tampil di Anugerah Billboard Music Awards 2017 yang berlangsung di Las Vegas, pada Isnin lalu.

Kemunculan BTS di salah satu acara terbesar muzik dunia itu tersebut telah mencetuskan daya tarik tersendiri. Bukan hanya sebagai grup k-pop pertama yang menghadiri Billboard Music Awards 2017, malah salah seorang anggotanya, Rap Monster (RapMon) juga tercalon dalam Top5 kategori Top Social Artist.

‘Pesaing’ BTS juga bukan calang-calang kerana turut tersenarai nama-nama besar seperti Justin Bieber, Selena Gomez, Ariana Grande dan Shawn Mendes, yang mana mereka juga mempunyai peminat fanatik masing-masing.

Ternyata impak dan fenomena kumpulan yang cukup popular dengan lagu seperti Fire, Run dan Blood, Sweat & Tears ini terbukti apabila mereka berjaya memenangi anugerah kategori Top Sosial Artist.

Sebaik saja diumum sebagai pemenang, Rap Monster sebagai ketua sekaligus merupakan anggota yang paling fasih berbahasa Inggris memberikan ucapan terima kasih kepada para peminat. Ucapan RapMon mendapat tepukan gemuruh daripada para tetamu dan selebriti dunia termasuklah Miley Cyrus.

“ARMY (gelaran untuk peminat), kami sangat berterima kasih. Kami masih tidak percaya dapat berdiri di pentas ini. Sangat luar biasa dapat bertemu dengan pemuzik-pemuzik yang kami kagumi di acara ini. Tapi yang paling penting, penghargaan ini adalah milik mereka yang memberikan cinta pada kami dari seluruh dunia,” ucap Rap Monster mewakili BTS.

Kejayaan BTS anugerah Top Social Artist bukanlah satu kejutan besar buat para peminat muzik K-Pop, khususnya peminat BTS. Sejak kemunculan debut mereka pada tahun 2013, BTS antara kumpulan yang rajin menyapa para peminat di akaun media sosial.

Di awal karier mereka, BTS sering mengajak army berinteraksi melalui Twitter dengan membalas tweet-tweet mereka. Selain, memuat naik status dan perkembangan mereka serta video-video di YouTube rasmi mereka.

Akui Rap Monster, hubungan rapat antara peminat dan idola melalui media sosial secara tidak langsung menjadi medan komunikasi yang tepat untuk ‘menjaring’ pengguna media sosial yang kurang kenal dengan BTS.

“Kami menggunakan Twitter dan YouTube sebelum debut. Kami selalu mencuba untuk menunjukkan perasaan kami, menunjukkan makanan yang kami makan dan tentang kehidupan kami yang sebenarnya. Hal itu yang kami tunjukkan selama perjalanan karier kami empat sampai lima tahun kebelakangan ini,” ungkapnya.

Dan hasil cara promosi tersebut, BTS kini menjadi perhatian peminat muzik dunia melalui album terbaru mereka bertajuk ‘Wings. Populariti BTS kemudiannya mencuri perhatian sekaligus nama mereka mula meniti dibibir beberapa selebriti juga pemuzik terkenal dunia. Semuanya bermula selepas Jung Kook, kerap memuat naik videonya menyanyi lagu cover penghibur seperti Charlie Puth dan Adam Levine.

Tidak lama selepas Jungkook memuat naik video video menyanyikan lagu Charlie Puth di Twitter, penyanyi tersebut memberi respon dan ‘like’-nya dan terus menjadi pengikut akaun media sosial BTS.

..

Kemudian, Rap Monster pula memuat naik foto menunjukan dia mendengarkan lagu The Chainsmokers bertajuk ‘Young’ di Twitter. Tweet tersebut mendapat respon balas The Chainsmokers.

..

Penyanyi Kehlani memberi respon positif ketika Rap Monster menyebut namanya dalam satu temubual. Kata RapMon, Kehlani antara penyanyi yang yang mempengaruhi gaya musik BTS.

Bintang cilik popular Hollywood, Kylie Rogers merupakan salah seorang peminat fanatik Bangtan Boys. Lebih menggembirakan pelakon siri The Whispers ini apabila aktor Russell Crowe membelikannya tiket konsert BTS, Wing Tours yang berlangsung di Los Angeles, awal April lalu. Kylie menyifatkan tiket tersebut sebagai hadiah paling bermakna dan istimewa sempena ulang tahunnya yang ke-13 yang dirainya pada Februari lalu.

The post Curi Tumpuan Dunia, BTS Dipilih Sebagai ‘Raja’ di Media Sosial appeared first on Berita Viral.



✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qN4yP6

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Thus Article Curi Tumpuan Dunia, BTS Dipilih Sebagai ‘Raja’ di Media Sosial

Itulah artikel Curi Tumpuan Dunia, BTS Dipilih Sebagai ‘Raja’ di Media Sosial Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Curi Tumpuan Dunia, BTS Dipilih Sebagai ‘Raja’ di Media Sosial dengan alamat pautan https://malaysiaonrecord.blogspot.com/2017/05/curi-tumpuan-dunia-bts-dipilih-sebagai.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Curi Tumpuan Dunia, BTS Dipilih Sebagai ‘Raja’ di Media Sosial"

Catat Ulasan

Loading...